Recenze - Kuroshitsuji (hraný film)

Žánry: Akční / Fantasy / Mysteriózní / Krimi
Kde: Japonsko, 2014,
Sedundy: 7200
Minuty: 120 min
Hodiny: 2 hodiny

Obsah:

Rodiče malé Šiori byli zavražděni před jejími zraky a ani ona nemusela dopadnout jinak, kdyby neuzavřela smlouvu s démonem. Ten dostane její duši, pokud jí pomůže dosáhnout vytyčených cílů - pomsty za smrt rodičů. Kvůli tomu se pak převléká za chlapce a ve jménu Její výsosti řeší různé případy a špicluje. V současné chvíli v zemi, kde pobývá, se odehrávají záhadné vraždy, kdy se oběť promění v mumii. Kdo za to může? A má to něco společného se smrtí jejích rodičů?

Rezence z webu:

Je to dosť dobrý akčný mysteriózny film. Má celkom dobrý príbeh o dievčati, ktorej rodina bola pred rokmi zavraždená, ale jej sa ako jedinej podarilo prežiť, keďže uzavrela zmluvu s démonom. Kvôli tomu si po jej smrti vezme jej dušu, ale jej na tom nezáleží, keďže žije len pre pomstu a má svojho sluhu z podsvetia, ktorý jej vo všetkom pomáha. Okrem toho je ale aj vplyvnou osobou vo významnej bohatej spoločnosti a spoločne s ním riešia aj prípady. A práve dostali za úlohu vyriešiť sériu záhadných úmrtí, pričom si postupne uvedomuje, že to môže mať niečo spoločné aj so smrťou jej rodičou. Spracovanie sa mi páči, síce tých výrazných a veľmi odlišných prvkov, ako pomsta, riadenie spoločnosti, vyšetrovanie prípadu a priateľstvo s démonom je tu predsa len trochu moc, ale keďže sa jedná o filmovú verziu mangy, kde to malo určite viac priestoru, tak s tým nemám problém a navyše aj tak je to celkom dobre zvládnuté. Po celý čas sa to nesie skôr v takom pomalšom tempe, čo mi ale vôbec neprekáža, jedine ma mrzí, že tá kriminálna línia s riešením série vrážd nie je až tak zaujímavá, ako by mohla, ale nad to sa dá povzniesť, hlavne, že to má výborné postavy, ktoré to s ľahkosťou ťahajú, pričom obzvlášť to priateľstvo a chémia medzi hlavnou hrdinkou s démonom sa mi skutočne páčila a navyše filmu nemôžem uprieť ani výrazný štýl, ktorý mi sadol a vďaka tomu to má zaujímavú atmosféru. A tak si ani nemôžem moc sťažovať, po celý čas sa na to pozerá skutočne dobre. Akcie tu nie je až tak moc, ale tá je na tom dobre. Nájdu sa tu len tri akčné sekvencie, ale všetky sú slušne natočené a hlavne tie prvé dve, v ktorých jedna postava čelí presile, či už nožom alebo strelnými zbraňami sú výborne zvládnuté. S hereckým obsadením som veľmi spokojný, výborné hlavné duo Ayame Gouriki a štýlový Hiro Mizushima, ktorému tu nechýba charizma a k tomu slušní záporáci a plno zaujímavých vedľajších postáv, kde nechýbajú ani známi Masato Ibu a Goro Kishitani. Réžia a technická stránka sú výborné, vydarená vizuálna stránka, takže rozpočet bol viditeľne dostatočný, zaujímavá atmosféra a síce to stále mohlo byť ešte trochu dospelejšie, ale sadlo mi aj toto prevedenie. Takže nejaké zápory sa tu nájdu, hlavne tá slabšia kriminálna línia, ale inak som dosť spokojný, väčšina stránok sa vydarila a obzvlášť kvôli hlavným hrdinom by som ocenil aj pokračovanie.

Moje připomínky(recenze):

To pozitivní:
Celkový film se mi moc líbil, děj byl napínavý a krásný. Když jsem poprvé viděla hlavní hrdiny, tak se pozanala že tam něco nehraje. A to že tam hraje dívka kluka, ale to mi nevadí. To bylo na tom taky to hezké. Tanaku, Meirin ztvárnili dokonale. Ale ta dívka co jako by hrála Ciela, to taky nebylo špatný. První scéna kde je boj je úchvatná.

To negativní:
Ale je tu taky něco negativního. Jako třeba ten co ztvárnil Sebastiana, nebyl špatný, ale, ale, něco nesedí. Nebo hrobař, ten taky není takový jako v anime seriálu. Prostě mi to tam nesedí. Někdo mě má asi za blázna, ale je to tak, i na dokonalim filmu je něco špatně. Škoda že film neudělali v "dávné době", ale udělali ho v téhlé "novodobé době".

Trailer_English subtitled

Obrázky:

(Klikni na obrázek bude v plné velikosti)